Kineskim firmama bilo je potrebno osam godina da naprave najduži most na svetu. Most dug 55 km spaja dve administrativne regije: Hongkong i Makao sa Čuhaijem; pušten je u saobraćaj krajem oktobra. Vreme putovanja je time skraćeno za 60 odsto za više od 60 miliona ljudi koji gravitiraju ka mostu. Prema procenama stručnjaka, dnevno će preko njega prelaziti 40.000 vozila.
Ovaj objekat je remek-delo arhitekutre i tehnologije. Graditelji su morali da smisle kako da reše problem mekog i dubokog okeanskog tla, što su na kraju učinili tako što su usadili stotinu ogromnih čeličnih cilindara u peščano dno, oko kojih su formirali veštačka ostrva. Deo arhitektonske celine je i tunel ispod površine okeana dug 6,7 km.
Na mostu i tunelu radilo je više od 14.000 radnika, a bilo je angažovano i 300 brodova kako bi bila napravljena konstrukcija kojoj, kako kažu stručnjaci, ne mogu da naude ni jaki zemljotresi, ni tajfuni. Prema projektu iskorišćeno je 420.000 t čelika, što je 60 puta više od konstrukcije Ajfelovog tornja u Parizu. Cena izgradnje iznosi više od 15 milijardi dolara, a predviđeno je da most traje 120 godina bez većih radova na održavanju. Inače, u blizini mosta se nalazi i međunarodni aerodrom u Hongkongu pa su inženjeri, pored ostalog, morali da vode računa i o visinskim ograničenjima.
Kompletni tekstove sa slikama i prilozima potražite u magazinu
"PLANETA" - štampano izdanje ili u ON LINE prodaji Elektronskog izdanja "Novinarnica"